2. sierpnia Fundacja Apikultura otworzyła nową edukacyjną pasiekę w Kleczy w ramach akcji „Podziękuj Pszczole”. Niezwykle malownicza okolica Beskidu Małego, wśród łąk, pól i brzozowych zagajników stała się domem dla trzynastu niezwykłych rodzin pszczelich. Pozyskany miód będzie przeznaczony na cele charytatywne i w pierwszej kolejności trafi do fundacji „Promyczek” z Andrychowa.

Kampania „Podziękuj Pszczole” ma na celu wzbudzenie w społeczeństwie wdzięczności za pracę zapylaczy. W jej ramach fundacja organizuje warsztaty edukacyjne i pszczelarskie na terenie całej Polski.

Tym razem wydarzenie miało charakter pikniku: można było spróbować różnorodnych potraw (oczywiście z miodem) przygotowanych przez Tomasza Królikowskiego znanego z programu „Pytanie na śniadanie” oraz posłuchać piosenek w przepięknym wykonaniu Klaudii Borczyk, laureatki „Szansy na Sukces” oraz uczestniczki programu „The Voice of Poland”, w tym singla mocno nawiązującego do tematyki pszczelarskiej pt. „Bez Pszczół”. Gośćmi specjalnymi byli pan profesor Stanisław Brach, twórca porcelanowych rzeźb inspirowanych plastrami pszczelimi, które zostały nagrodzone złotymi medalami, oraz Beata Bojda, stylistka ubioru i makijażu oraz projektantka mody, autorka wystawy Bees & Flowers dla fundacji Apikultura. Ponadto można było porozmawiać o pszczołach z Tomaszem Petryką, założycielem pasieki w Tanzanii oraz z Mariuszem Opoką, pszczelarzem i ekspertem do spraw jakości miodu.

Uwagę gości przykuwały również eksponaty wykorzystane w filmie „Rój” w reżyserii Bartka Bali: stare ule, zabytkowa miodarka, leciwy podkurzacz i drewniane drzwi.

 

Jak powiedziała prezeska Fundacji Apikultura, Barbara Łysoń:

- wraz z mężem od wielu lat wspieramy działania charytatywne, głównie skupiając się na naszym regionie. Podjęliśmy szereg działań w ramach fundacji Apikultura, którą wspólnie założyliśmy w 2019 roku. Były to chociażby odcinki filmów edukacyjnych dla dzieci „Kala i pszczoły” czy też „Dinara pyta”, które mogliście Państwo oglądać w TVP3 Kraków. Mamy też edukacyjne muzeum Apilandia, które rocznie odwiedza ok. 20 tys. dzieci, więc te cele edukacyjne, mówiąc kolokwialnie, wyciskamy na maxa, dlatego że jest to nasze życie, jest to nasza pasja”.

 

Tę pasję było widać i czuć. Nie zabrakło też momentów wzruszeń podczas podziękowań przybyłym gościom i mediom.

 

Na koniec warto zapytać: za co możemy podziękować pszczołom? Od teraz to pytanie zawsze będzie się kojarzyło z niezwykłą kampanią edukacyjną na rzecz pszczół i innych owadów zapylających. Warto na nie odpowiedzieć, dzieląc się swoimi wnioskami ze znajomymi, np. w mediach społecznościowych z hasztagiem #podziekujpszczole 

 

Produkt dodany do twojej listy produktów
Produkt dodany do porównania.