Branża pszczelarska jest bardzo specyficzna i można powiedzieć, że bliskie relacje są jej przypisane, choćby z uwagi na to, że w tak wąskiej dziedzinie wielu pszczelarzy po prostu się zna. Podobnie jest z firmami działającymi w tej branży – zwłaszcza tymi, które istnieją na rynku długo i po prostu klienci je kojarzą. Aby stworzyć bliskie relacje, potrzeba jednak czasu i zaangażowania. Jeśli do tego dochodzi jeszcze wspólna pasja, porozumienie nie jest trudne. Trzeba tylko dobrze wykorzystać tę wartość i szansę na:
1. Poznawanie siebie i klientów – jak mówi powiedzenie: „Mądrość największa każdego, znać dobrze siebie samego” kluczem do dobrych relacji nie tylko w życiu prywatnym, lecz również zawodowym, jest dobre zrozumienie samego siebie. Kiedy znamy swoje mocne strony i wiemy jak je wykorzystać oraz jak osiągnąć wewnętrzny spokój, lepiej poznajemy innych, np. naszych klientów.
2. Poszukiwanie wspólnych cech, zainteresowań, mianowników – wspólna pasja łączy i sprzyja nawiązaniu bliskich relacji. Pszczelarstwo pod tym względem jest wyjątkowe – jest w nim coś magicznego i mistycznego. Jeśli naprawdę kochasz pszczoły i spotkasz drugiego człowieka z tą samą „obsesją”, to zawsze znajdziecie nić porozumienia. Pszczoły są świetnym mianownikiem. Nie tylko gramatycznym!
3. Otwartość na nawiązywanie emocjonalnych relacji – staramy się dopasować do możliwości i osobowości klientów podczas kontaktu bezpośredniego, mailowego i telefonicznego. To, w jaki sposób pokierujemy rozmową z Tobą, przesądzi o budowaniu naszej relacji. Umożliwi nam to poznanie Twoich potrzeb, abyśmy mogli jak najlepiej na nie odpowiedzieć i zaproponować Ci to, co jest dla Ciebie w danym momencie niezbędne.
4. Wrażliwość na potrzeby innych – to więcej niż spełnianie oczekiwań, ponieważ staramy się odpowiadać również na potrzeby jeszcze niewypowiedziane. Czy to wizjonerstwo? Nie, to intuicja. Opracowanie i wdrożenie produktu wymaga czasu, a jednocześnie Twoje potrzeby oraz rynek mogą ulec zmianie. Dlatego w tej kwestii musimy wykazać się choć odrobiną przewidywalności, a bliskie relacje z partnerami i klientami uwrażliwiają nas na ich potrzeby.
5. Indywidualne podejście do klienta/pracowników – kiedy dobrze poznamy użytkowane w swojej pasiece pszczoły, wiemy jak z nimi pracować i czego możemy od nich oczekiwać. Zdarza się, że każdy ul wymaga indywidualnego podejścia. Tak samo jest w życiu, tylko czasem o tym zapominamy. Dlatego wśród naszych wartości zanotowaliśmy indywidualne podejście do klienta i pracowników. Ty również możesz na nas liczyć w tej kwestii.
6. Integracja z pracownikami, klientami, kontrahentami – lubimy razem spędzać czas. Czujemy się w swoim towarzystwie jak w rodzinie. Bliskie relacje budujemy również podczas prywatnych i firmowych spotkań oraz wspólnie celebrujemy wydarzenia ważne w życiu naszej firmy.