Każdy człowiek kieruje się w życiu wybranymi wartościami, które składają się na jego tożsamość i stanowią drogowskaz w podejmowaniu decyzji. Podobnie jest w działalności naszej firmy. Za wytwarzanymi przez nas produktami, za codziennie podejmowanymi decyzjami i kontaktami z klientami stoją ludzie. To my, właściciele i pracownicy firmy Łysoń, jesteśmy częścią składową przedsiębiorstwa i pracując dla was, kierujemy się wartościami, które przyjęliśmy jako kluczowe, tj. odpowiedzialność, zaangażowanie, bliskie relacje, uczciwość i innowacyjność.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Z definicji jest obowiązkiem odpowiadania za swoje lub czyjeś czyny. Dla nas odpowiedzialność jest jednak wartością, którą wyznajemy w życiu codziennym naszej firmy. Nie odczuwamy jej jako narzuconego obowiązku, ale realizujemy jako potrzebę dbania o klienta oraz o produkty, które wytwarzamy.

Przez odpowiedzialność rozumiemy:
1. Ponoszenie konsekwencji odpowiedzialności za produkty, działania i słowa – wszystko, co robimy i mówimy, staramy się nakierować na klienta i jego potrzeby. Zależy nam, aby praca w pasiece z wykorzystaniem naszego sprzętu sprawiała, choć w części, taką przyjemność jak kontakt z pszczołami.
2. Niepozostawienie klienta samego sobie, wspieranie go – bez klientów i ich opinii o naszych produktach nie byłoby nas. Wierzymy, że inwestycja w dobre relacje z klientem zaprocentuje w przyszłości. Wielu naszych partnerów, a zarazem przyjaciół, to nasi dawni klienci. Wsparcie i pomoc na początku pszczelarskiej drogi zaowocowała na przykład rozwinięciem własnego biznesu. Każdy z nas kiedyś się uczył i potrzebował wsparcia. Odpowiedzialność nakazuje, aby to kontynuować i pomagać innym w razie potrzeby.
3. Poszukiwanie rozwiązań – nie boimy się wyzwań i ryzyka, które czasem musimy podjąć. Dotyczy to nie tylko najlepszych rozwiązań technicznych, lecz również takich, które pomogą pszczelarzom radzić sobie ze zmianami. Wymaga to od nas zrozumienia ich potrzeb, otwarcia na argumenty, czasem pokory, ale przede wszystkim umiejętności uważnej obserwacji. Mamy świadomość tego, że jako producent sprzętu pszczelarskiego wpływamy na poprawę warunków pracy w pasiekach i czujemy się za to odpowiedzialni. Chcemy iść z duchem czasu i wciąż czujemy potrzebę poszukiwania nowych rozwiązań.
4. Szczera, asertywna komunikacja – jesteśmy pewni, że dzięki temu potrafimy lepiej słuchać naszych klientów i współpracowników oraz wyłuskać z rozmowy to, co najważniejsze i najkorzystniejsze dla rozwoju obu stron. Szacunek i prawdomówność stanowią fundament asertywnej komunikacji.
5. Dbanie o dobre imię firmy – intuicyjnie dbamy o to, co dla nas ważne. Wielu z nas utożsamiło się z marką Łysoń. Razem ją budowaliśmy i jesteśmy z niej dumni i współodpowiedzialni za nią. Dołożymy wszelkich starań, aby nasza firma zawsze kojarzyła Ci się dobrze.

ZAANGAŻOWANIE

Zaangażowanie w naszym zespole jest widoczne w codziennym zachowaniu pracowników firmy. Staramy się zatrudniać osoby, które podzielają nasze wartości. Wielu z nas tak bardzo zaangażowało się w swoją pracę, że… zostało pszczelarzami.

Poza tym zaangażowanie w naszej firmie wyrażamy poprzez:
1. Wykonywanie swojej pracy najlepiej jak potrafimy – w naszym przypadku to nie są puste słowa. Fundamentami (albo jak kto woli – stojakami, nawiązując do terminologii pszczelarskiej) naszej pracy są pasja, doświadczenie i zrozumienie. Każdy zna swoją rolę, podobnie jak pszczoły w ulu, ale w razie potrzeby pomagamy sobie wzajemnie – również na podobieństwo pszczelich robotnic. W każdym „korpusie” praca wre. Wszystko po to, aby wytworzyć produkt najwyższej jakości (tak, tak – tego też uczyliśmy się od pszczół).
2. Rozwijanie swoich umiejętności i kwalifikacji – wciąż się uczymy. Naszą ambicją jest być coraz lepszymi w tym, co robimy, aby zapewnić Ci najlepsze produkty i rozwiązania. Pszczelarstwo wciąż się zmienia, mimo że jest bardzo mocno zakorzenione w tradycji. Pszczoły w razie potrzeby poszukują nowych pożytków – my, z pożytkiem dla Ciebie i naszych klientów, wciąż poszukujemy nowych ścieżek rozwoju.
3. Poszerzanie wiedzy – szkolimy się, uczęszczamy na kursy, zatrudniamy najlepszych wykwalifikowanych pracowników. Czytamy, ale i doświadczamy. Rozmawiamy i wymieniamy poglądy z innymi pszczelarzami, klientami i partnerami. Przyjmiemy również uwagi od Ciebie.
4. Wykazanie własnej inicjatywy – doceniamy realny wpływ na ukierunkowanie rozwoju firmy. Jesteśmy otwarci na pomysły i sugestie naszych pracowników i wspieramy realizację najlepszych z nich.
5. Otwartość na nowe projekty – jesteśmy ambitnym i młodym duchem zespołem. Nadążamy za najnowszymi trendami na rynku pszczelarskim, a nawet często sami je kreujemy. Obserwujemy nowinki techniczne w innych dziedzinach życia i nauki oraz jesteśmy otwarci na wdrożenie tych, co do których widzimy zastosowanie na naszym „toczku”.

BLISKIE RELACJE

Branża pszczelarska jest bardzo specyficzna i można powiedzieć, że bliskie relacje są jej przypisane, choćby z uwagi na to, że w tak wąskiej dziedzinie wielu pszczelarzy po prostu się zna. Podobnie jest z firmami działającymi w tej branży – zwłaszcza tymi, które istnieją na rynku długo i po prostu klienci je kojarzą. Aby stworzyć bliskie relacje, potrzeba jednak czasu i zaangażowania. Jeśli do tego dochodzi jeszcze wspólna pasja, porozumienie nie jest trudne. Trzeba tylko dobrze wykorzystać tę wartość i szansę na:

1. Poznawanie siebie i klientów – jak mówi powiedzenie: „Mądrość największa każdego, znać dobrze siebie samego” kluczem do dobrych relacji nie tylko w życiu prywatnym, lecz również zawodowym, jest dobre zrozumienie samego siebie. Kiedy znamy swoje mocne strony i wiemy jak je wykorzystać oraz jak osiągnąć wewnętrzny spokój, lepiej poznajemy innych, np. naszych klientów.
2. Poszukiwanie wspólnych cech, zainteresowań, mianowników – wspólna pasja łączy i sprzyja nawiązaniu bliskich relacji. Pszczelarstwo pod tym względem jest wyjątkowe – jest w nim coś magicznego i mistycznego. Jeśli naprawdę kochasz pszczoły i spotkasz drugiego człowieka z tą samą „obsesją”, to zawsze znajdziecie nić porozumienia. Pszczoły są świetnym mianownikiem. Nie tylko gramatycznym!
3. Otwartość na nawiązywanie emocjonalnych relacji – staramy się dopasować do możliwości i osobowości klientów podczas kontaktu bezpośredniego, mailowego i telefonicznego. To, w jaki sposób pokierujemy rozmową z Tobą, przesądzi o budowaniu naszej relacji. Umożliwi nam to poznanie Twoich potrzeb, abyśmy mogli jak najlepiej na nie odpowiedzieć i zaproponować Ci to, co jest dla Ciebie w danym momencie niezbędne.
4. Wrażliwość na potrzeby innych – to więcej niż spełnianie oczekiwań, ponieważ staramy się odpowiadać również na potrzeby jeszcze niewypowiedziane. Czy to wizjonerstwo? Nie, to intuicja. Opracowanie i wdrożenie produktu wymaga czasu, a jednocześnie Twoje potrzeby oraz rynek mogą ulec zmianie. Dlatego w tej kwestii musimy wykazać się choć odrobiną przewidywalności, a bliskie relacje z partnerami i klientami uwrażliwiają nas na ich potrzeby.
5. Indywidualne podejście do klienta/pracowników – kiedy dobrze poznamy użytkowane w swojej pasiece pszczoły, wiemy jak z nimi pracować i czego możemy od nich oczekiwać. Zdarza się, że każdy ul wymaga indywidualnego podejścia. Tak samo jest w życiu, tylko czasem o tym zapominamy. Dlatego wśród naszych wartości zanotowaliśmy indywidualne podejście do klienta i pracowników. Ty również możesz na nas liczyć w tej kwestii.
6. Integracja z pracownikami, klientami, kontrahentami – lubimy razem spędzać czas. Czujemy się w swoim towarzystwie jak w rodzinie. Bliskie relacje budujemy również podczas prywatnych i firmowych spotkań oraz wspólnie celebrujemy wydarzenia ważne w życiu naszej firmy.

UCZCIWOŚĆ

Jest podstawą wszystkich działań, jakie podejmujemy. Władysław Bartoszewski powiedział kiedyś, że: „Warto być uczciwym, choć nie zawsze się to opłaca”. I choć w ujęciu biznesowym wszystko przelicza się na pieniądze, my o uczciwości myślimy jedynie w kategorii wartości niepieniężnej, aczkolwiek bardzo wzbogacającej. Ważna jest dla nas:

1. Szczera rozmowa, informacja – szczerość i prawdziwość to wartości, które zawsze są aktualne. Wiadomo, że uczciwość wymaga zawsze mówienia prawdy. Wszelkie informacje, które otrzymuje od nas klient, są prawdziwe, nawet jeśli nie są optymistyczne.
2. Działanie na korzyść klienta – w dużym uproszczeniu można powiedzieć, że to właśnie klienci są naszymi pracodawcami. To nie tylko odbiorcy i użytkownicy naszych produktów, ale także ktoś, kto zostaje upoważniony do oceny całości naszych działań. Od nich po części zależy to, w jakim kierunku będziemy się rozwijać i jakie „recenzje” będą o nas pisane.

INNOWACYJNOŚĆ

Według nas jest kluczem do rozwoju. Cenimy kreatywność, która pozwala na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w naszych produktach. Nie boimy się nowinek technicznych, a wiele z nich tworzymy sami. Innowacyjność jest niezbędna nie tylko dla wzrostu wydajności pracy, lecz również dla rozwoju gospodarczego. Staramy się być na tym polu wizjonerami pszczelarskiej wizji przyszłości. Nie ograniczamy jej tylko do coraz to nowszych i lepszych prototypów, a potem produktów. Nowocześnie staramy się działać w szerszym aspekcie – od przyjmowania zamówień, poprzez produkcję i prezentację produktów, do praktycznej działalności pszczelarskiej.

W naszym rozumieniu innowacyjność to w szczególności:
1. Dopasowanie produktów do potrzeb klienta – produkty innowacyjne są źródłem satysfakcji nie tylko klienta, kiedy znacznie podnosi się poziom efektywności i jakość jego pracy, lecz również stanowią wyzwanie dla naszego zespołu. Tym bardziej się cieszymy, kiedy uda nam się sprostać oczekiwaniom i niemalże „skroić” sprzęt pszczelarski na miarę, maksymalnie dostosowując go do indywidualnych potrzeb.
2. Elastyczność – osiągnięcie odpowiedniego poziomu elastyczności przy projektowaniu innowacyjnych produktów jest szansą na rozwój. Staramy się jak najszybciej odpowiadać na zmiany wszelkiego rodzaju, np. rynkowe czy środowiskowe.
3. Szukanie nowych rozwiązań – jesteśmy przekonani, że innowacje produktowe prowadzą do wzrostu zadowolenia i lojalności klienta. Wciąż zastanawiamy się, w czym jeszcze możemy Ci pomóc, jak usprawnić Twoją pracę w pasiece, abyś miał czas cieszyć się z kontaktu z pszczołami, a nasz sprzęt pszczelarski zajął się całą resztą za Ciebie.
4. Otwartość na nowe pomysły – jesteśmy czujni i mamy otwarty umysł. Podróżujemy i zdobywamy nowe doświadczenia, które zaszczepiają w nas nowe pomysły. Zachowujemy jednak równowagę: staramy się mierzyć wysoko, ale przy tym nie bujać w obłokach.
5. Usprawnianie procesów, procedur – Skupiamy się na najbardziej newralgicznych punktach opieki nad pszczołami i pracy przy pozyskiwaniu produktów pszczelich. Eliminujemy utrudnienia, na jakie napotykasz w swojej codziennej pracy. Ulepszamy też to, co wydaje się dobre, ale może być jeszcze lepsze. Naszą ambicję trudno zaspokoić, ponieważ bardzo lubimy to, co robimy. Cieszymy się, że możemy pracować dla Ciebie i Twoich pszczół.

Produkt dodany do twojej listy produktów
Produkt dodany do porównania.